Kako rešiti vse vaše probleme spanja z znanostjo (face it)

Ljudje približno tretjino naših življenj preživimo v spanju, zato je kvaliteta le tega za nas zelo pomembna. Oboje, kvaliteta našega nočnega počitka in zdravje nasploh, sta neposredno odvisna od našega spalnega položaja ter od tega kar počnemo, preden gremo spat.

Na Face it zato objavljamo priporočila strokovnjakov, kako pravilno spati, da boste rešili vaše zdravstvene probleme.

Bolečine v ramenih

vir: Brightside
vir: Brightside

Če se zbujate z bolečimi rameni, se izogibajte spanju na boku, še posebej na strani bolečega ramena. Prav tako ni priporočljivo spati na trebuhu, kajti pri tej pozi so vaša ramena v nenaravnem položaju.

Najboljši položaj za spanje je spanje na hrbtu. Pod glavo si podložite tanko blazino (ortopedska blazina je najboljša izbira). Drugo blazino si položite na trebuh in jo objemite z rokama. Vaša ramena bodo tako v pravilni in stabilni poziciji.

Če ne marate spanja na hrbtu, spite na strani, ki ni boleča. Nekoliko dvignite kolena proti prsim in si položite blazino med kolena. Spanje z roko pod glavo prav tako ni priporočljivo, saj je tudi v tem položaju rama v nenaravni poziciji.

Bolečine v križu

vir: Brightside
vir: Brightside

Če se spopadate z bolečinami v križu, je ohranjanje položaja hrbtenice v naravno ukrivljeni liniji zelo pomembno. V primeru, da je vaša vzmetnica preveč mehka, je čas za nakup nove.

Spanje na hrbtu je najverjetneje najboljša pozicija za vas. Pod vaša kolena si podložite blazino, da ohranite naravno ukrivljenost hrbtenice in zmanjšate napetost v kitah. Morda vam bo koristilo tudi, če si boste za dodatno podporo pod spodnji del hrbta podložili manjšo zvito brisačo.

Če spite na trebuhu, si podložite blazino pod spodnji del vašega abdomna in medenice, da se spodnji del hrbtenice ne pomakne preveč naprej.

Če vam najbolj ugaja spanje na boku, bo najustrezneje da to pozo prilagodite tako imenovanemu položaju fetusa (položaj zarodka v maternici). Noge rahlo povzdignite proti prsim, tako da ohranite hrbtenico naravno ukrivljeno. Med kolena si položite manjšo blazino.

Boleč vrat

vir: Brightside
vir: Brightside

Podobno kot pri bolečinah v križu, mora biti vaš vrat med spanjem podprt.

V splošnem je spanje na hrbtu z blazino pod glavo in pod vsako roko najboljša opcija. Za ljudi z bolečinami v vratu je pomembno, da previdno izbirajo svoje blazine, najboljša izbira je seveda tudi v tem primeru ortopedska blazina.

Če raje spite na boku, se prepričajte, da blazina pod glavo ni nameščena previsoko. Naj ne bo debelejša od 15 cm. Idealno bi višina vaše blazine naj ustrezala širini vašega ramena, kar pomaga ohraniti vaš vrat v pravilnem položaju.

V primeru, da spite na trebuhu, uporabite najtanjšo blazino, ki jo lahko najdete. Če se le da, pa se je najboljše temu položaju izogniti, saj bo spanje z glavo obrnjeno v eno stran celo noč obremenilo vaš vrat.